fbpx

מעמד טלפון לרכב- לפי החוק

מעמד טלפון לרכב

עברו חלפו הזמנים של נהגים בלי מעמד טלפון לרכב, אחרי שראינו יותר מדי סרטונים של נהגים שמדברים בטלפון באמצע הנהיגה ושל השוטר שעוצר אותם. היום כל מי שרוצה לדבר בפלאפון מצטייד במעמד מתאים, מדבר כמה שהוא צריך ולא עובר על החוק. אין ספק כי אחד התפקידים הכי משמעותיים של הפלאפון זה לשמש אנשים בעבודתם. יש אנשים שמתחילים עם זה איך שהם קמים בבוקר, ומשם זה ממשיך לחנייה, לרכב ואז גם בדרך כבר מתאמים פגישה, דוחים פגישה, מזמינים לפגישה ומנהלים את העסקים. חבל על הזמן. הפלאפון חדר לחיינו בצורה כל כך פולשנית, שאין כמעט נהג/ת שלא מנצלים את הזמן שלהם ברכב הפרטי כדי לסגור כל מיני עניינים או בעבודה או אישיים. היום כבר אין לנו שום זמן מת. כולם בפלאפון. יש כאלה במיוחד מי שעובד עם הפלאפון שיגידו שהוא מציל להם את החיים, מקצר להם תהליכים. הם אפילו מנהלי שיחות וידיאו עם מועמדים לעבודה וסוגרים עניינים. הפלאפון על כל נפלאותיו הפך למכשיר הכי “פטפטן” של רבים ובהם אנשי עסקים, מספקי שירות לאינטרנט, בעלי מקצוע ועוד.

לא נעים להיתפס נוהג ומדבר בטלפון…

אחת התקנות הכי מחייבות נהגים היום היא הצבת מעמד טלפון לרכב. ככל שנהגים המשיכו למרות האיסורים לנהוג ולדבר בפלאפון, מה שאף גרם לכמה תאונות דרכים קשות במיוחד, עבירת השימוש בפלאפון בזמן נהיגה הפכה לעבירה הכי נאכפת ובצדק. הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים פרסמה כבר ב-2018 מחקר על התנהגות הנהגים עם פלאפון בזמן נהיגה והמלצותיה היו מחמירות במיוחד. היא המליצה על הדרכים בהן יש לנקוט כדי להקטין את הסכנות בכביש בדיבור בפלאפון וקבעה כי תתבצע מידית שלילת רישיון ל-3- יום. זהו אכן עונש מרתיע מאוד במיוחד אנשים שעבודתם ניידת והם חייבים רכב. לגבי אוטובוסים ומשאיות חל איסור מוחלט לדבר בטלפון וברור גם מדוע. נהג אוטובוס חייב להיות מרוכז לחלוטין בכביש ולא בשיחות טלפון שכן הוא אחראי על שלומם של הרבה מאד נוסעים באוטובוס. נהגי משאיות שמעורבותם בתאונה עלולה להיות קטלנית מאוד. עם עליהם חל איסור דיבור בפלאפון. התקנות קובעות לא רק איסור דיבור אלא גם משלוח אסאמאס או קבלתו. גם פעולות כאלה לכאורה מינוריות עלולות להסיח את דעתו של הנהג ולגרום לו לאבד את הריכוז וחלילה לגרום נזק בכביש או לא לשים לב למה שמתרחק ולנהוג תוך עבירה על חוקי הנהיגה.

מעמד טלפון לרכב

מעמד טלפון לרכב- עניין של חיים

כולנו נוכחנו בשנים האחרונות לתוצאות האומללות של נהיגה ודיבור בפלאפון. המשטרה וגורמי החוק ביצעו מבצעי אכיפה גם על אופנועים וניידות סמויות והשתמשו גם בטכנולוגיות שונות כדי לאתר עברייני נהיגה ודיבור בטלפון. על פי תקנות התעבורה טלפון נייד הנו מוגדר כמכשיר לתקשורת עם לחצני חיוג ועפ”י החוק אחיזתו וגם השימוש בו אסורים וכן קריאה או משלוח של מסרונים בזמן שהרכב בנהיגה. הדיבור ברכב חייב להיעשות רק עם דיבורית. משום כך מעמד טלפון לרכב נחשב כאחד האביזרים הכי חיוניים היום לכל נהג אשר חייב לדבר בנהיגה ואסור לו להחזיק את הטלפון. נהגי מוניות למשל חייבים סוג מעמד כלשהו שכן באמצעותו הם מקבלים שיחות מלקוחות או מתחנת המוניות שלהם וגם מגט טקסי למשל. חשוב לומר כי אף נגיעה קטנה בטלפון, טאץ’ אחד מהווה עבירה ולכן כולם היום מעדיפים גם לשם הנוחיות שלהם וגם כדי לא לעבור על החוק פשוט לרכוש מעמד לרכב.

דיבור בפלאפון ברכב כשהוא לא נוסע

ברור מאוד כי מעמד טלפון לרכב הוא האביזר שבאמצעותו ניתן להניח בו את הפלאפון ולנהל שיחות. יחד עם זאת חשוב להבין האם לנהג מותר להשתמש בפלאפון כאשר הרכב לא בנסיעה אלא עומד ברמזור או בפקק. למעשה יש חילוקי דעות באשר לתשובה חד משמעית. בתי משפט פירשו את המושג “תנועה” כאשר הרכב זז, נוסע ואילו בתי משפט אחרים פירשו זאת גם כאשר הרכב לא נסע אלא רק עמד בפקק וחיכה לרמזור שיתחלף. מדיניות אגף התנועה היא, להימנע ממתן דו”ח אם הרכב למשל עצר בפקק משום שאם הנהג דיבר בפלאפון הוא לא גרם לשום סיכון שלו או של אחרים בכביש.

ראו גם: מטען אלחוטי

צרו קשר
דילוג לתוכן