fbpx

סטנד למחשב – כי על בריאות לא מתפשרים

סטנד למחשב

אין ספק שמחשבים ניידים הם בין המוצרים שנמצאים בשימוש התדיר ביותר במשקי בית רבים בישראל. אנחנו מבלים מול הלפטופ שעות בכל יום: לצרכי עבודה – בין אם מדובר באנשים אשר עובדים מהבית במשרה מלאה או בעובדים במקומות עבודה שמצריכים לעתים גם עבודה מהבית; לצרכי לימודים – כסטודנטים שעסוקים בסיכום שיעורים או בכתיבת עבודות, או אפילו כתלמידי חטיבה ותיכון העמלים על עבודת שורשים או על book report; וגם לצורך עיסוק בתחביבים כמו משחקי מחשב, צפייה בסדרות, קריאה ועוד. על מנת שהשהייה הממושכת מול המחשב תהיה הכי נוחה ובריאה שניתן, סטנד למחשב הוא בהחלט פריט שכדאי להצטייד בו.

למה לקנות סטנד למחשב? כל היתרונות

סטנדים למחשב הם מסוג המוצרים שברגע שתתחילו להשתמש בהם, לא תבינו איך הסתדרתם בלעדיהם. מדובר ללא ספק במוצר חובה עבור כל מי שמשתמש במחשב נייד באופן יומיומי. נתחיל מהאפשרויות והמגוון שהסטנד מאפשר. בואו נודה, הזוויות של המחשב הנייד – של הצג וודאי של המקלדת – הן מוגבלות למדי. אלא אם מדובר בלפטופ מתקפל, זוויות המסך של רוב המחשבים הניידים מוגבלות מאוד, והמקלדת כמובן יכולה רק להיות מונחת על המשטח שלפניכם בצורה מאוזנת. לפעמים אנחנו רוצים להניח את המחשב בזווית אחרת, בעיקר לאחר שעות ארוכות באותה זווית, ולשם כך צריך סטנד למחשב.

לאפשרויות האלה יש משמעות רבה לא רק מבחינת הגיוון והיכולת לשנות תנוחה, אלא גם עבור הבריאות שלנו. היום אנחנו כבר מכירים לא מעט בעיות בריאותיות שעלולות לנבוע משימוש מרובה במחשבים, החל מבעיות במפרקים וכלה בכאבי צוואר. לאנשים שמתמחים בארגונומיה, תחום מדעי אשר עוסק בקשר שבין האדם לסביבתו, יש תובנות רבות בהקשר זה והמלצות – שעוסקות בזווית הנכונה של המקלדת, בזווית המסך, בגובה המסך ביחס לעיניים וכד’ – שמטרתן לאפשר לנו להמשיך לעבוד על המחשב תוך שמירה על בריאותנו ועל התפקוד התקין של הגוף. סטנד למחשב הוא אחד המוצרים שניתן להשתמש בהם על מנת לצמצם במידה ניכרת את ההשלכות של שימוש ממושך במחשב על הגוף שלנו.

סטנד למחשב

איזה סטנד כדאי לקנות?

חיפוש קצר בגוגל אחר סטנד למחשב מניב לא מעט תוצאות, וקל להבחין במבחר הסוגים של סטנדים שמוצעים בחנויות שונות. אחד הסוגים הבולטים של סטנדים ללפטופ הוא הסוג המתקפל – סטנדים שרגליהם מתקפלות באופן שמקל על האחסון. בעוד שלעתים סטנדים כאלה הם כבדים וגדולים יחסית ומיועדים לשימוש בבית, במקרים אחרים הם מתאפיינים במשקל קל ובגודל נוח שמתאים לנשיאה – כך שניתן להשתמש בהם בקלות בבתי קפה, בספריות וכד’. הבדל נוסף בין סטנדים מתקפלים למחשב הוא שבחלקם יש אפשרות לכוונן את גובה הרגליים, את זווית המשטח וכד’.

סוג אחר של סטנדים מתאפיין דווקא במשטח עליון קשיח שלצידו התחתון מחובר חלק רך יותר, אשר מאפשר שימוש נוח במחשב בזמן ישיבה על ספה או על מיטה, למשל. אם אתם נוהגים להשתמש במחשב בזמן שאתם יושבים על ספת הסלון ומניחים את המחשב הנייד ישירות על הרגליים – אתם יכולים להיות בטוחים שמדובר במוצר שישנה לכם את החיים. עם סטנד ייעודי, השימוש בלפטופ יהיה הרבה יותר נוח עבורכם, וגם המחשב שלכם יישמר טוב יותר – מכיוון שהחריצים שנמצאים בחלקו התחתון לא ייסתמו והוא לא יתחמם במהירות.

מאפיין נוסף שקיים בחלק מהסטנדים הוא חלק רך יותר, כרית למשל, שנמצא בחלקו הקדמי של הסטנד ומטרתו לרכך את המפגש של היד עם המשטח וכן להגביה את פרק כף היד – בדומה לכרית הרכה שכוללים חלק מהמשטחים אשר מיועדים לעכברי המחשב. חלק מהסטנדים למחשב אף כוללים פיצ’רים כמו מדף תחתון שניתן להניח עליו מחברת או פלאפון, כיסים לכלי כתיבה ועוד.

הקריטריון הכי חשוב בסטנד ללפטופ

אם אתם משתמשים במחשב הנייד שלכם לאורך שעות ארוכות מדי יום, סטנד למחשב הוא בהחלט פריט שאסור לוותר עליו. אפילו הסטנד הפשוט ביותר ישדרג את איכות החיים שלכם באופן ניכר. עם זאת, בשונה ממוצרים אחרים שקשורים לשימוש בטכנולוגיה שאנחנו עשויים לתפוס כמותרות, כדאי לזכור שבמקרה הזה – מדובר בבריאות שלנו. אנו מבלים מול המחשבים הניידים שיעור לא קטן מהחיים שלנו וחשוב שנדאג שלאורך הזמן הזה אנחנו דואגים לגוף שלנו ולא מזניחים אותו. מכיוון שכל סטנד צריך להיות מותאם למאפיינים שלכם – לגובה שלכם, לגובה המסך, לגובה השולחן וכד’ – לפני הרכישה בהחלט כדאי להתעניין בהמלצות של מומחים לארגונומיה, על מנת שתוכלו לבחור סטנד שיהלום את צרכיכם.

פסיכי מציעה מבחר רחב של אביזרי סלולר, מחשוב ורכב. מוזמנים להציץ באתר ולהתרשם ממגוון המוצרים השונים.

צרו קשר
דילוג לתוכן