fbpx

מצלמת דרך 360 – השדרוג הבא לרכב שלכם

מצלמת דרך 360

במהלך העשורים האחרונים, פיתוחים טכנולוגיים ייחודיים וגאדג’טים הפכו לחלק בלתי נפרד מכל תחום ותחום בחיים שלנו, ובאופן טבעי, גם תחום הרכב הוא אחד מהם. נהיגה כרוכה באחריות גדולה ומזמנת לא מעט אתגרים, אולם לפחות את חלקם – ניתן כיום לפתור על ידי גאדג’טים לרכב אשר מבוססים על טכנולוגיה מתקדמת. בהקשר זה, אין ספק שאחד המוצרים הכי בולטים, נחוצים ופופולאריים הוא מצלמת דרך 360.

האם תמיד מומלץ להתקין מצלמת דרך?

מצלמת דרך כשמה כן היא – משמשת לתיעוד הנסיעה. לעתים היא אף מצלמת את המתרחש בתוך הרכב, וכן ניתן להתקין מצלמות דרך בחלקו האחורי של הרכב וכך לתעד את הנעשה מאחור. קיימת גם מצלמת דרך 360 אשר מצלמת בזווית של 360 מעלות ומספקת תיעוד מקיף ומיטבי.

נשאלת השאלה – האם מומלץ לכל אחד להתקין ברכבו מצלמת דרך? ישנם בחנויות לא מעט גאדג’טים לרכב אשר עשויים להתאים יותר לקהל יעד מסוים, אולם מצלמת דרך היא בהחלט מוצר שחשוב שיהיה בכל רכב. חלק מהסיטואציות בהן מצלמת דרך עשויה להתגלות כשימושית הן:

  • הרכב מעורב בתאונת דרכים, ומתפתח ויכוח עם הנהג השני בדבר השתלשלות העניינים אשר הובילה לתאונה. במקרים רבים, תיעוד ממצלמת דרך יוכל לספק תשובה חד משמעית.
  • תאונת דרכים התרחשה בסמוך לרכב. תיעוד התאונה ממצלמת דרך של רכב אחר יוכל לסייע לנהגים המעורבים.
  • בעל הרכב מקבל קנס בגין שימוש בפלאפון הנייד בזמן נהיגה, אולם טוען בתוקף שלא עשה זאת. תיעוד ממצלמת דרך פנימית יוכל לסייע לו להוכיח את צדקתו.
  • הרכב נגנב. מצלמת דרך תוכל לתעד את פניו של הגנב ואת הדרך שהרכב נוסע בה ועל ידי כך לקדם את מציאת הרכב.

תרחישים כאלה יכולים לקרות לכל אחד, גם לנהג הזהיר ביותר, ולא תמיד תלויים בנו. לכן מצלמת דרך משמשת באופן דומה לביטוח. אין לדעת אם תעשו שימוש בתיעוד ואם הוא יהיה רלוונטי עבורכם, אולם אם אכן תזדקקו לו – הוא יהיה מועיל לאין שיעור.

מצלמת דרך 360

כמה עולה מצלמת דרך 360?

היום יש לא מעט חברות אשר מייצרות מצלמות דרך וקיים מבחר בחנויות. לאור זאת, ניתן למצוא מצלמות דרך בטווח רחב של מחירים – כך שכל אחד שמחזיק רכב יכול להרשות לעצמו לצייד את רכבו במצלמת דרך בהתאם לתקציב. קיימות מצלמות בעלות של כ-200 ₪ ואף פחות וכן מצלמות בעלות של 800 ₪ ויותר אשר כוללות פונקציות ייחודיות. במקרים רבים, כמובן שגם מצלמת דרך בסיסית תהיה חיונית, אולם ישנם מספר פרמטרים ופיצ’רים מיוחדים אשר עשויים להשפיע על העלות:

  • זווית צילום – למצלמות דרך עשויות להיות זוויות צילום שונות, החל ממצלמה המתעדת בזווית של 105 מעלות ועד מצלמת דרך 360. כמובן שככל שהמצלמה מספקת תיעוד בזווית רחבה יותר, כך העלות גבוהה יותר.
  • צילום בתנאי לילה – צילום בחושך מצריך טכנולוגיה אחרת ומתקדמת יותר. כמובן שמצלמות דרך מצוידות בטכנולוגיה המתאימה אולם טיב הצילום עשוי להשתנות ממצלמה למצלמה.
  • גישה לתיעוד – כל מצלמת דרך מספקת גישה לתיעוד ולהורדה שלו ברמה שונה. ישנן מצלמות שההורדה מהן מהירה יותר, כאלה שמציעות תצוגה מקדימה וכד’, וכמובן שנוחות מרבית באה לידי ביטוי גם במחיר הסופי של המוצר.
  • זיהוי מצבים – חלק ממצלמות הדרך מצוידות במנגנונים אשר מאפשרים להן לזהות מצבים ייחודיים שעשויים להעיד על תאונה (ולפיכך על צורך מוגבר בתיעוד), כמו רעידות או התנגשות; כך שברגעים אלה המצלמה תבצע פעולות כמו צילום, שמירת התיעוד ועוד.
  • מוניטין החברה – בדומה למוצרים אחרים, גם במקרה הזה רכישה מחברה מוכרת וידועה עשויה לעלות יותר.

איפה רוכשים מצלמת דרך?

היום, מצלמת דרך 360 היא מוצר מוכר ופופולארי אשר ניתן להשיג בכל חנות המוכרת גאדג’טים לרכב. חשוב לציין שרכישה של מוצר כזה ושל אביזרים נוספים לרכב כדאי לעתים לבצע דווקא אונליין, דרך חנות מקוונת. באופן הזה, ניתן להשוות בקלות וברוגע בין המפרטים של מצלמות דרך שונות ובין תגי המחיר ולבצע רכישה מושכלת ומשתלמת. כאמור, מצלמת דרך לא חייבת להיות מוצר יקר, אולם היא כן צריכה להיות אמינה ולעשות את עבודתה כהלכה. לכן זו לא קנייה שכדאי לעשות “על הדרך”, ואם אפשר לחסוך גם את זמני הנסיעות, ההמתנה וכו’ – מה טוב

צרו קשר
דילוג לתוכן